-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40049 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:14

قـرآن در آيه 92 سوره انعام هدف بعثت پيامبر را انذار و هدايت مردم مكه و كساني كه پيرامون آن هستند ذكر مي كند آيا اين با جهاني بودن اسلام منافات ندارد ؟
آيه مزبور نه تنها با جهاني بودن اسلام منافات ندارد بلكه مي توان گفت يكي ازدلائل جهاني بودن آن اسـت زيـرا : قـريه در زبان قرآن به معني هرگونه آبادي است اعم از اينكه شهر بزرگ باشد و يا كـوچك و يا روستا از طرف ديگر در روايات متعددي مي خوانيم خشكيهاي زمين از زير خانه كعبه گسترده شدند , و از آن به نام دحوالارض ( گسترش زمين ) ياد شده است . و نـيـز مـي دانيم در آغاز بر اثربارانهاي سيلابي تمام كره زمين از آب پوشيده بود , آبها تدريجا فرو نـشـسـتـنـد و درنـقاط پست زمين قرار گرفتند و خشكيها تدريجا از زير آب سربرآوردند طبق روايات اسلامي نخستين نقطه اي كه از زير آب سر برآورد سرزمين مكه بود . دوم ايـنـكـه : كـلمه ام به معني اصل و اساس و ابتدا و آغاز هر چيزي است بنابراين اگر به مكه ام الـقـري مـي گـويند به خاطر اين است كه اصل و آغاز پيدايش تمام خشكيهاي روي زمين است و بنابراين قرآن كه مي گويد : كساني كه پيرامون آن هستندتمام مردم روي زمين را شامل مي شود .

تفسير نمونه ج 5 ص 344
مكارم شيرازي - ناصر و ديگران

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.